Instagram har i all tysthet inlett tester med en funktion som gör det möjligt att låsa in Reels-inlägg med hjälp av en kod eller ett lösenord.
Om funktionen rullas ut på bred front återstår däremot att se. Instagram är på hugget just nu och har på senare tid lanserat en rad nya funktioner.
Och nu testar Instagram en ny funktion som gör det möjligt att låsa Reels-inlägg med en kod eller ett lösenord. Det skriver Techcrunch, som också upptäckte testet och var först med att rapportera om saken.
Instagram har inte kommit med någon officiell information om den nya funktionen, men tanken med den skulle till exempel kunna vara att varumärken på plattformen ska kunna genomföra lanseringar eller marknadsföringskampanjer på ett nytt sätt, skriver Techcrunch.
De låsta Reels-inläggen skulle förstås också erbjuda enskilda användare möjligheten att dela exklusivt innehåll med specifika användare. Funktionen innehåller även möjligheten att tillhandahålla en ledtråd till den hemliga koden.
Som alltid när det gäller funktioner som testas så är det långt ifrån säkert att den kommer att rullas ut i den skarpa versionen av appen.